202 بازدید

علت کند بودن روند نوسازی تاکسی

ادامه مطلب 1403/09/20 علت کند بودن روند نوسازی تاکسی

Images

 ادامه مطلب 

علت کند بودن روند نوسازی تاکسی

  • به گفته آقای محمود مشهدی شریف 
  • دلیل دیگر:( بحث نبود وام‌های بانکی و منابع لازم ). بخاطر همین شما می‌بینید در تهران حدود ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده ،  و این بسیار با اهداف برنامه فاصله  دارد .اگرما حدود 1۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده داریم، باید سالی حدود۴۰ تا50  هزار دستگاه اسقاط شود.

با توجه به اینکه تاکسی تهران حدود ۵۰ درصد از تاکسی کل کشور را تشکیل میدهد ، با این تعداد دستگاه ،تاکسی که اسقاط میشود ،باید  حدود 10 هزار تا 11 هزار تاکسی تا پایان سال در کل کشور اسقاط خواهد شد. و به این ترتیب ما اسقاط و نوسازی تاکسی نخواهیم داشت،و با هدف 40تا50 هزار دستگاه در سال فاصله بسیار زیادی داریم .

اگردر سال 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده  نوسازی شود ،  20 یا 30 سال طول می کشد تا تاکسی‌های فرسوده ما نوسازی شود، اما اگر 40 تا50 هزاردستگاه اسقاط شود ما شاهد نوسازی چهار،پنج  ساله در ناوگان تاکسیرانی خودمان خواهیم بود.

  • کف قیمت تاکسی که توسط تاکسی رانی اعلام میشود و برهمان اساس، مزایدات بر قرار میشود چون قیمت آن بالا است طبیعتا تعداد کمتری از مراکز اسقاط در مزایده شرکت می کنند و تعداد،غیر واقعی خواهند بود و آنهایی که در مزایدات برنده میشوند گاهی مشاهده میشود که با کسری هایی از تاکسی قیمت تاکسی را پایین می آورند تا برایشان صرف کند به نظرمی آید باید در کف قیمت تجدید نظر جدی به عمل آید.

 

 

نظرات

نظرات کاربران 0 نظر

نظر بدهید

نظر بدهید

تعداد بازدیدکنندگان امروز : 360 تعداد بازدیدکنندگان دیروز : 1054 تعداد بازدیدکنندگان کل : 514008

کپی رایت © 1401 برای انجمن صنفی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده کشور محفوظ است