214 بازدید

عوامل عدم اسقاط موتور سیکلت

دلایل و علتی  که سبب شده اسقاط موتور سیکلت ها کم شود

Images

ادامه مطلب 

آقای محمود مشهدی شریف رییس انجمن صنفی مراکز اسقاط در برنامه رادیو سلامت درباره عوامل عدم اسقاط موتور سیکلت موارد زیر اشاره کردند

اما دلایل و علتی  که سبب شده اسقاط موتور سیکلت ها کم شود این می باشد که تعداد موتور سیکلت‌های شماره شده در کشور حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است. که ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه این موتور سیکلت‌ها فرسوده هستند  یعنی حدود ۸۹ درصد نزدیک به ۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها فرسوده می باشد  .

اما دلایلی که موتور سیکلت به تعداد کافی اسقاط نمیشود چند مورد می باشد :

)گواهی موتور سیکلت باید توسط سازمان حمایت قیمت گذاری شود ، به صورت مستقل نه اینکه تابعی از خودروی سواری باشد بنابراین ما پیشنهاد این است که  برای موتور سیکلت قیمت مستقلی از سازمان حمایت از  مصرف کنندگان  و تولید کنندگان تعیین گردد . 

پیشنهاد قیمتی  انجمن مبلغی بالاتر از ۴۰ میلیون تومان می باشد که اشتیاق کاملی  برای صاحبان موتور سیکلت باشد تا نسبت به اسقاط موتور اقدام  نمایند .

 نکته بعدی این می باشد  که در ماده ۱۵ آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو که معروف است  به (جدول معادل سازی) اعلام شده  موتور سیکلت‌های ۱۰ سال و بالاتر در صورت اسقاط 25 صدم گواهی ، گواهی تولید می‌شود  و برای ۶ سال تا ۱۰ سال هم نیم گواهی تولید میشود و در صورتی که با برقی جایگزین بش 75 صدم گواهی تولید میشود طبیعی است با این اعداد هیچ فردی حاضر نمیشود موتور سیکلت خود را اسقاط کند.

  به عنوان مثال اگر موتور سیکلت که 10 سال بالاتر است اسقاط شود یعنی۲۵ صدم گواهی دارد و چون یک موتور سیکلت تا قیمت گواهی موتور سیکلت الان برابر با سواری  است یعنی35 میلیون تومان  عملا با اسقاط یک موتور سیکلت یک چهارم گواهی تولید میشود یعنی (هشت  میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان ) می باشد. تصدیق می فرمایید که با این عدد هیچ کس خودرورا جهت اسقاط تحویل نمی دهد .

 

نظرات

نظرات کاربران 0 نظر

نظر بدهید

نظر بدهید

تعداد بازدیدکنندگان امروز : 360 تعداد بازدیدکنندگان دیروز : 1054 تعداد بازدیدکنندگان کل : 514008

کپی رایت © 1401 برای انجمن صنفی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده کشور محفوظ است